sunnuntai 3. lokakuuta 2010

George Orwell ja Eläinten vallankumous

Tuli tämä hieno kirja taas käsiini, ja samaten mieleeni kyseisen kirjan hienoin sitaatti, ja se mitä se minulle tarkoittaa.

"Jos olen nähnyt muita kauemmas, se johtuu siitä, että olen seissyt jättiläisen olkapäillä"

Jättiläinen on yhteiskunnan selkäranka, juuri se mitä me olemme kaikella uhraamallamme tuottanut, ja se kuinka paljon olemme tehneet sen eteen, niin korkealla olemme, ja niin pitkälle tulemme näkemään.

Suomen jättiläisen olkapäillä olen nähnyt erittäin kauas - minulla on ollut tasavertainen mahdollisuus oppia asioita, nauttia yhteisöstä ilman suurta syrjintää, ja kokenut olevani osa yhteisöä nimeltä Suomi.
Valitettavasti kaikki eivät pääse Suomessakaan olkapäille, vaan joutuvat katselemaan kantapäiltä niitä, jotka näkevät maailman koko komeudessaan. Täten me, jotka olemme Suomen olkapäillä olemme velvoitettuja auttamaan niitä, jotka ovat tippuneet tai alunperin ovat kantapäillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti